ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

STAROSTWO POWIATOWE W SULĘCINIE
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: BN-12 Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego częściDrukuj informacjęSprawa: BN-12 Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części

Szczegóły informacji

BN-12 Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części

Wydział: Wydział Budownictwa

Ogłoszono dnia: 2022-07-14 14:43:30

Termin załatwienia

30 dni od daty doręczenia zgłoszenia

Miejsce załatwienia

 Wniosek należy:
  1. wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Sulęcinie ul. Lipowa 18a, 69-200 Sulęcin lub
  2. złożyć osobiście w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Sulęcinie lub
  3. wysłać w formie dokumentu elektronicznego (podpisanego elektronicznie) za pośrednictwem rządowej aplikacji do składania wniosków w procesie budowlanym e-Budownictwo.
Formularz wniosku w formie dokumentu elektronicznego udostępniony jest na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (wymagane jest posiadanie skrzynki ePUAP)"
UWAGA! Formularz wniosku w formie dokumentu elektronicznego udostępniony jest na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (wymagane jest posiadanie skrzynki ePUAP)

Telefon kontaktowy

95 755 52 43 wew. 120-124 lub 95 777 01 12-4

Adres e-mail

starostwo@powiatsulecinski.pl

Sposób załatwienia

Przyjęcie zgłoszenia (milcząca zgoda) / decyzja administracyjna (sprzeciw do zgłoszenia)

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Sulęcinie


ul. Lipowa 18a


pok. 103, 104, 105

Wymagane Dokumenty

  • zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części FORMULARZ PB-18
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane FORMULARZ PB-5
  • opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania
  • zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi.
  • zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – w przypadku obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • ekspertyza techniczna wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności – w przypadku zmiany sposobu użytkowania, polegającej na podjęciu bądź zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń
  • ekspertyza rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych – w przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego
  • odpowiednie szkice lub rysunki – w zależności od potrzeb
  • pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty wymagane przepisami prawa
UWAGA! W przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia należnej opłaty skarbowej (17 zł) na rachunek Gminy Sulęcin.

Tryb odwoławczy

Od decyzji wnoszącej sprzeciw przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Starosty Sulęcińskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Uwagi

Do zmiany sposobu użytkowania można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Sulęciński
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-07-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Harasimowicz - Naczelnik Wydziału Budownictwa
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-07-14 14:42:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Zmysłowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-07-14 14:43:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Zmysłowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-07-14 14:43:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
651 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony